Tanımlar Cari Kurs Muhasebe Stok Tedarik Fatura Genel Kullanım
Program Kullanım Kılavuzu
SDD ÜNİ-SAY – KURS MODÜLÜ



Kurs Tipi Tanımlama İşlemi
Yeni bir Kurs Tipi Tanımlamak için kullanılan ekrandır.Yeni bir Kurs Tipi tanımlamak için sol menüden "Kurs" seçeneğine tıklayınız. Açılan menüde "Tanımlamalar" sekmesine tıklayıp, "Kurs Tipleri" ne tıklayınız.
  • Kurs Tipleri'ne tıkladıktan sonra artık yeni bir Kurs Tipi Tanımlaması yapabileceğiniz Kurs Tipleri ekranı açılacaktır. Ekranın Sol bölümünde "Yeni Kurs Tipinin" adını (Örn; FORMASYON) ve "Hizmet Kodunu" yazınız, kaydediniz(F2)
  • Ekranın sağ bölümünde ise Kurs Tipi'nin "Detayını" (Örn: İngilizce, Almanca vs.) ve Hizmet Kodunu yazınız, kaydediniz(F2).
  • Hizmet Kodunu yazmadığınız taktirde "Hizmet Faturası" düzenleyemezsiniz.

Kurs Ekleme İşlemi
Yeni bir Kurs Eklemek için kullanılan ekrandır.Kurs Tipi tanımladıktan sonra yeni bir "Kurs" eklemek için sol menüden Kurs modülüne tıklayınız. Açılan menüde "Kurslar" seçeneğine tıklayınız
  • Karşınıza Açılmış olan kursların bir listesi gelecektir.
  • Yeni bir Kurs Eklemek için klavyeden "F3" tuşuna yada farenin sağ tuşuna tıklayınız "Ekle" seçeneğine basınız.
  • "Kurs tipi" ve "Detayı" alanına tanımlamasını yapmış olduğunuz ilgili Kurs tipi ve Detayını seçiniz.(Tanımlamasını yapmış olduğunuz Kurs Tipi ve Detayı açılır listede gözükecektir.) "Dönem" bölümüne Kurs'un dönemini (Örn: 2012 Yaz Dönemi) yazınız."Sınıf" bölümüne (Örn: 1-A) açmış olduğunuz kursun Sınıf adını yazınız."Günler" bölümüne Kurs'un günlerini (Örn: Pazartesi-Cuma) yazınız."Saatler" bölümüne Kurs'un saatlerini (Örn:14:00 - 17:00) yazınız."Toplam Süre" bölümüne (Örn:12 Ay) kurs süresini yazınız."Öğrenci Sayısı" bölümüne Kurs'taki toplam öğrenci sayısını yazınız."KDV" alanına Kdv tutarını giriniz."Normal Ücret" kısmına ise Kurs'un ücretini giriniz.'Kur' bölümüne açılacak olan Kurs'un kur bilgisini yazınız.'Geçer Not' bölümüne ilgili kursun Geçer Notu'nu yazınız. Üst bölümdeki bilgileri kaydettikten sonra alt bölümde eğitmenlere ilişkin Başlama Tarih / Bitiş Tarih bilgilerini girip kaydediniz.
  • Gerekli alanları doldurduktan sonra kaydediniz ve kaydedeşinizden sonra bir değişiklik yaptıysanız yeniden kaydetmeyi unutmayınız.(F2)
            * Not : Eğer açılacak Kurs'un talebi oldukça fazla ise ve Kurs ikiye bölünmek isteniyorsa yeniden Kurslar Ekranına gelip aynı Kurs Tipi ve Detayını seçip, aynı bilgileri girerek "Sınıf" Adı bölümünü farklı yazarak (Örn: 1-A sınıfı Kurs'un ilk sınıfı, 2-A sınıfı Kurs'un 2.sınıfı) aynı Kurs adı altında farklı bir sınıf açınız.

Kursiyer Ekleme İşlemi
Yeni bir Kursiyer Eklemek için kullanılan ekrandır.Yeni bir Kursiyer Eklemek için sol menüden Kurs modülüne tıklayınız.Açılan menüden "Kursiyerler" seçeneğine tıklayınız.
  • Açılan Kursiyerler penceresinde klavyeden F3 tuşuna basınız yada Kursiyerler ekranı üzerinde farenin sağ tuşuna tıklayıp "Ekle" seçeneğine tıklayınız.
  • Kursiyer'in "Adı Soyadı", "TC.Kimlik No", "Doğum Tarihi", "İl", "İlçe", "Ev Tel", "Cep Tel", "E-posta", "Mesleği", "Okulu", "Fakülte-Bölüm" alanlarını doldurup kaydediniz(F2).Eğer Fatura Kursiyer'in "İş yeri adına" kesilecekse "İş Adresi" ile ilgili bilgileride doldurunuz, kaydediniz(F2).
  • "Faturada Kullan" tuşu, eğer sol bölümdeki "Faturada Kullan" tuşuna basarsanız Fatura "Kişinin Kendi Adına", sağ bölümdeki (İş adresinin yanında olan) "Faturada Kullan" tuşuna basarsanız Fatura girilmiş olan "İş yeri adına" kesilecektir. Faturanın "Şirket" mi yoksa "Kendi Şahsınamı" bilgisinin kriterini belirledikten sonra "Fatura Bilgilerini Güncelle" tuşuna basınız. Sistem otomatik olarak alt bölümdeki "Fatura Bilgileri" sekmesini güncelleyecektir. Böylece fatura kesileceği zaman fatura bilgilerini belirlemiş olduğunuz kritere göre Fatura bilgisini bu alanda belirlemiş olduğunuz ilgili namına düzenlenecektir.
  • Kursiyer Ekranında "Kursiyer Bilgilerini" ve "Fatura" nın kesileceği kişi bilgisini belirledikten sonra alt bölümde "Katıldığı Kurslar" sekmesine tıklayınız.
  • Klavyeden "F3" yada farenin sağ tuşuna basınız "Ekle" seçeneğine tıklayınız.Alt bölümdeki "Seç" butonuna basınız.Karşınıza Kursiyer'in katılacağı "Kurs Tipini", "Dönemini", "Detayını", "Sınıfını" seçebileceğiniz şekilde bir ekran açılacaktır.
  • İlgili "Kurs Tipini", "Detayını", "Dönemini", "Sınıfını", "Kurunu" ilgili alanlar üzerinde tek tıklayarak seçiniz ve ardından "Seç" tuşuna basınız. Seçmiş olduğunuz Kurs'a ilişkin bilgiler alt bölüme sistem tarafından otomatik olarak yazılacaktır.
  • "Başvuru Tarihi"ni başvuru tarihi alanına, Kursiyer'in katılacağı Kurs'un toplam tutarını "Ücret" alanına yazınız ve Ücret Tipi bölümünden "Normal, Personel, .." seçeneklerinden birini seçip kaydediniz(F2).
  • Seçmiş olduğunuz Ücret Tipi'ne özel indirim varsa (Örn: Öğrenci) sistem otomatik olarak "Ücret" hanesine iskonto uygulayacaktır.Bilgileri kaydettikten sonra "Ödeme Tablosu" tuşuna basınız.
  • Karşınıza Ödeme Tablosu Penceresi açılacaktır.
Ödeme Tablosu
Kursiyerler' in ilgili Kurslara yapacakları ödemelerin girildiği ve ödeme takibinin yapıldığı ekrandır.
  • Açılan ekranda klavyeden F3 tuşuna yada farenin sağ tuşuna basınız "Ekle" seçeneğine tıklayınız ve ardından açılan yeni satırda "Ödeme Tipi" ni seçiniz (Örn:Nakit veya Kredi Kartı). Ödemeniz Nakit ise Toplam Ödenecek Tutarı "Tutar" hanesine yazınız "Tahsilat Tarihi" ni seçiniz, kaydediniz(F2)
  • Eğer ödeme Kredi Kartı ile yapılacaksa, "Ödeme Tipi" ni "Kart" olarak seçiniz.Taksit hanesine kaç taksit olacağı bilgisini giriniz ve yine Toplam Tutarı Tutar hanesine yazınız, Ödeme Yerini seçiniz, Hangi Pos cihazından çekim yapılacağı bilgisinide giriniz ve kaydediniz(F2).
  • Bilgileri girip kaydettikten sonra kart ile yapılacak ödemelerde belirlenen taksit sayısına göre sistem alt bölüme her ay ödeme yapılacak zamanları taksit tutarlarıyla beraber taksit sayısına otomatik olarak bölecektir.
            * Not :Eğer fatura kişinin hem kendi namına hemde Şirket adına kesilmesi istendiği durumlarda (Örneğin; Kurs'un toplam Tutarı 300 TL, 200 TL Kursiyer'in kendi namına diğer 100 TL İse Kursiyer'in bağlı olduğu Şirket adına kesilecekse "Ek fatura" alanına 100 TL yazmanız geremektedir. Sistem Otomatik olarak Kursiyer'in Şirket Bilgilerini girmiş olduğunuz şirket adına 100 TL fatura bilgisini ayıracaktır.

Kredi Kartı Tahsilatlarını Girme
Kursiyerler' in kredi kartı ile yapmış oldukları "Tek Çekim" ve "Taksitli Ödemeler" i detaylı bir şekilde görebilir ve kredi kartı ile yapılan ödemelerin takibini yapabilirsiniz.
  • Kurs modülüne tıklayınız.Açılan menüden "Kredi Kartı Tahsilatlarını Girme" seçeneğine tıklayınız.Kredi kartıyla yapılan "Tek çekim Ödemeler" ve "Taksitli Ödemeler" ayrı bir liste şekilnde açılan pencerede aşağıdaki ekran görüntüsünde görmüş olduğunuz gibi görüntülenecektir.
  • Kursiyer ilgili ödemeyi yaptıktan sonra Tahsilat yapılan Tahsilat tarihini girmek için ilgili ödemesi yapılmış tahsilatın yanındaki "Tahsilat Tarihi" alanına Paranın hesaba geçen Tarihini yazınız veya yanındaki ok işaretini kullanarak açılan takvimden tahsilat tarihini seçiniz, kaydediniz(F2)
SDD Bilgisayar Yazılım Hizmetleri